Na konci února přibyl do portfolia ARTIN Group nový brněnský IT spin-off Coworkers.ai. Firma nabízí unikátní konverzační umělou inteligenci, která vyspěle komunikuje jak psanou, tak hlasovou formou. Původní projekt pod křídly společnosti ARTIN ČR začal působit na trhu již před dvěma lety a dnes tuto technologii v komunikaci se zákazníky využívá například parfumerie Notino, pojišťovna Kooperativa či slovenský operátor Orange. Společnost nyní hledá vhodného investora, který by jí pomohl škálovat jejich služby a rychleji expandovat do dalších zemí.
Konverzační technologie Coworkers.ai jsou zjednodušeně řečeno uměle vytvořené entity, které dokážou vést s člověkem dialog na celou škálu rutinních témat. Záleží pouze na zadavateli, jaký styl a tonalitu chce umělé inteligenci vtisknout a jaký typ komunikace jí svěří. Unikátní výhodou technologie je její kontextuální autokorekce. Chatbot i Voicebot se totiž učí z vlastních chyb a s každou další interakcí řeší složitější dotazy.
„Byť se to může zdát jako nevýhoda, začali jsme s českým jazykem, což je jeden z nejobtížnějších jazyků na světě. Dokázali jsme vychytat tradiční problémy, jakými jsou překlepy, hovorové výrazy nebo tvary slov v různých pádech. Věřte mi, že každý další jazyk je už jen lehčí,“ říká Jan Najvárek, spolumajitel společnosti ARTIN Group a dodává, „základem je proces takzvaného deep learningu. Systém si sám dokáže nastudovat rozsáhlé množství vstupních dat, která mu dáte k dispozici. Nejde jen o jazyky, poradí si i s daty, jakými jsou SPZ, IBAN, e-mailové adresy nebo rodná čísla.“
Od uvedení na trh budí Chatbot i Voicebot zájem mezi společnostmi, které se věnují zákaznické péči, průzkumům trhu nebo přímému prodeji. Lze je ale využít i pro interní potřeby firem nebo jako nástroj konverzačního marketingu. Technologie Coworkers.ai navíc zvyšuje efektivitu práce v kontaktních centrech od malých, která čítají jednotky operátorů, až po ty největší, ve kterých jich pracují tisíce.
„Technologicky je konverzační umělá inteligence už takřka na hranici svých aktuálních možností. I přes to se nám stále daří naplňovat individuální očekávání zákazníků. Což se projevuje nejen pozitivní zpětnou vazbou obchodních partnerů, ale především rostoucími ekonomickými výsledky. V roce uvedení na trh produkt generoval obrat 3 miliony korun, v loňském roce se už vyšplhal na 8 milionů. I bez vstupu investora letos hodláme dosáhnout obratu 13 milionů,“ představuje plány Tomáš Lysek, CEO a jednatel společnosti Coworkers.ai.
Jednatelé společnosti se dále rozhodli pro v tuzemsku neobvyklý způsob motivace svých zaměstnanců, kterých má v tuto chvíli 15. „Mezi firemní benefity jsme zařadili opční program, takzvaný ESOP. Zaměstnancům budeme v následujících pěti letech jako odměnu za kvalitně odvedenou práci rozdávat v ESOPu podíly. Program není ještě vyčerpán, a rádi bychom takto motivovali především stávající i nové kolegy, kteří se podílí na vývoji technologie. Současnou valuaci budeme samozřejmě při ukončení programu přepočítávat a doufáme, že půjde o několikanásobek,“ vysvětluje Luboš Urbančok, CCO a jednatel společnosti Cowokrers.ai.
Nápad na vytvoření komunikační platformy vznikl před třemi lety ve skupině vývojářů brněnské společnosti Artin. Pod její záštitou vznikla už i samostatná značka Coworkers.ai. Ta se pak letos v únoru osamostatnila. Vznik spin-off společnosti, transakci a převod autorských práv dozorovala agentura JIC a prováděla advokátní kancelář Sedálková Legal.
Foto: tým společnosti Coworkers.ai, archiv společnosti Coworkers.ai